Pantone intézet 2016

Malacrózsaszínen innen, baba kéken túl

Ez a bejegyzés tavaly is nagyon népszerű volt, gondoltam, ha valami működik, ne változtassunk rajta. Jöjjön hát a Pantone intézet idei alakítása.

Idén először két színt választott az intézet, a Rose Quartzot és a Serenityt. A két színnel az intézet a meleg és hideg egyensúlyával az életben elérni kívánt egyensúlyt kívánta szimbolizálni. Fogjuk rá, hogy értem. Azt is értem, hogy ezek mindenki számára ismert, biztonságos színek, ellenben mondjuk a tavalyelőtti Radiant Orchiddal. Meg persze azt se szabad elfelejteni, hogy első sorban nem divat szempontból választják ki az adott év színeit.

pantone_color_of_the_year_rose_quartz_serenity_color_formulas_guides_banner.jpg

A kép a Pantone Intézet honlapjáról való

De azért lássuk be amit be kell látni. Az átlagemberekhez a divat színvilág ezen irányzata ér el a legkönnyebben. Ez határozza meg nagyban a közember „veszek valami divatosat” attitűdjét. Ehhez ezek a színek maximálisan alkalmatlanok, ellenben mondjuk a tavalyi Marsalával.

Ruhák szintjén nem ajánlom senkinek ezeket az árnyalatokat. A hideg tónusú bőrt tovább hidegíti, a meleg tónusút pedig, még ha olyan világos bőrről van szó, mint az enyém, sárgítja.

Maradnak a kiegészítők. Körmökön tavasszal szépen mutatnak ezek a pasztelles színek esetleg télen, ezen a területen tehát nem nagyon lehet mellé lőni.

Kiegészítők terén én csak ezüst ékszer mellé tudom elképzelni, esetleg gyöngyök formájában. Mert őszintén szólva, nekem mind a két szín még bőven a hideg kategória, illetve ahhoz nem elég markánsak, hogy egy feltűnő ékszer stílusához passzoljanak.

f536060a3c934655a592599093bcd889.jpg

Ahol többé-kevésbé még működhetnek az a smink. A Rose Quartz gyönyörű téli pirosító szín a hideg csípte orca hatáshoz. Rúzsként is megállhatja a helyét egy köztes bőrtónuson, vagy egy nem túl világos hidegen. Meleg, sárgás bőrön nekem nem kifejezetten tetszik, de a kontraszt érdekes, bátrabbaknak akár működhet is.

36d628b58b693d238a800e39b6c0ad0f_1.jpg

Ez így gyönyörű.De kin és hova ?

A Serenity nehezebb ügy, nekem kicsit ’80-as évek. Barna szemeken jól mutathat, de szőke hajjal én mindenképpen elkerülném, nekem az már túl Barbie imitátor lenne.

Összességében nem vagyok boldog ezektől a színektől. Semmiképp sem univerzálisak, nehezen hordhatóak. De lehet, hogy a tavalyi hatalmas siker után bármi csalódást okozott volna.

Szerintetek?

 

A

 (A képek forrása a Pantone Intézet honlapja és a Pinterest)