Kamasz panasz

 

Olyan a bőröm, mint egy kamaszé. Rettenetesen pattanásos, mitesszeres és gyulladt tud lenni. Persze gondolom, ezen nem segít az a csoki mennyiség sem amit néha elpusztítok. De akkor is. Merthogy általában az ember a 20-as éveire kinövi a töménytelen mennyiségű bőrhibát, engem legalábbis ezzel nyugtattak anno 14 évesen. És egyébként is olyan nehéz jó alapozót venni. Tudom ez itt most masszív vinnyogás. Tudom, hogy lehetne rosszabb. De én már azzal is elégedett lennék, ha csak 1-2 pattanásom lenne. Nem vágyom makulátlan bőrre, olyanom úgyse lesz soha, csak egy kicsit könnyebben kezelhetőre. Alap járaton most már nincs sok bajom az arcommal, megtaláltam azokat a termékeket amikkel, hellyel, közzel kordában tudom tartani a helyzetet, meg legalább motiválva vagyok, hogy az alapozási rutinomon mindig fejlesszek valamit.
Ez ugye az alaphelyzet. De ami most volt/van az arcomon, na, az kérem már kritikán aluli.

Történt ugyanis, hogy, Glamour napokkor nagy bátran vettem egy nappali arckrémet. Minden különösebb utánajárás nélkül, amit ugyan nem szoktam, de amit venni szerettem volna nem volt és szükségem volt egyre. Lekaptam egy Nivea pure and natural nappali krémet, volt már más krémem tőlük, nem volt vele bajom, jó lesz. Soha többet.

Először csak fura volt, hogy olyan erős az illata, meg úgy általában nem rajongtam érte, olyan elmegy kategória volt, de ha már megvettem gondoltam elhasználom. Feltűnt, hogy mintha több lenne a pattanásom, meg is fordult a fejemben, hogy ő lehet az oka, de én még egy krémnél se tapasztaltam ilyet. Pihentettem egy darabig, mintha enyhült volna a helyzet, de el is felejtkeztem róla. Elkezdtem újra használni, hátha nem ő volt a bűnös. Kár volt. Nem egyből jöttek ki most a kis piszkok, hanem egy hét után. Jó sokáig agyaltam rajta, hogy mi lehet a baj, mire leesett a tantusz. Gyorsan meg is szabadultam tőle. Cserébe viszont olyan masszív pattanásgyilkoló arzenált fejlesztettem, ami a legproblémásabb tizenévesnek is rendbe teszi az arcát. Gondoltam megosztom veletek a terminátor arckezelő rutinomat. :)

Először is elkezdtem figyelni arra, hogy nagyon alaposan takarítsam le a sminket az arcomról. Eddig sem feküdtem le sminkben aludni, de most… Legjobb barátom a Garnier micellás vize lett, korábban is szerettem és azt tapasztaltuk a tesómmal, hogy a bőrt is nyugtatja valamelyest. Fürdés előtt lemostam a sminkemet, hogy az esetleges maradványokat a víz letisztíthassa, majd fürdés után még egyszer végigtöröltem az arcom. Ezután a Nivea frissítő arc tonikját használom. Kellemesen tisztít, nincs feszülő érzés a bőrömön és szépen eltávolítja a faggyú maradványokat és szennyeződéseket az arcomról. Annyira megszerettem, hogy ez már a második üveg, amit használok. Ezután jön a sudocrem a problémás területekre. Szépen elmulasztja a hegeket, sokkal gyorsabban gyógyul tőle az arcom. Ez egyébként egy popsikrém babáknak, de pattanásos bőrre is ajánlják. Ha végre elmúlik ez a szürkés idő és tudok fényképezni érkezik is róle egy részletes teszt.

wp_20141221_005.jpgwp_20141221_003.jpg


Ezután jön a legfontosabb, a hidratáló krém. Mivel folyamatosan szárítom valamivel a pattanásokat ez megviseli az egész bőrömet. E mellett azt vettem észre, hogy ha nem hidratálok alaposan a bőröm kompenzálni próbál és sokkal jobban zsírosodik, ami egyenes út a pattanásokhoz. Én nem szeretem igazán a nappali krémeket, ezek után meg főleg nem, inkább csak a szebb alapozás miatt használom őket. A valódi hidratálást és regenerálást ugyanis az éjszakai krémek végzik, ekkor van a bőrnek ideje felvenni azokat az anyagokat, amiket a krémmel felvittünk. Jelenleg a Rival de Loop Revital Q10-es éjszakai krémét használom. Viszonylag könnyed formula éjszakai krémhez képest, nincs olyan zsíros textúrája, mint a korábbi rémeimnek, viszont hamar beszívódik, így van, hogy kétszer is bekenem az arcom az este folyamán, ha szükségét érzem. Az illata nagyon kellemes és eddig még nem okozott gondot a bőrömön, bár még csak nemrég kezdtem el használni. Télre egy kicsit kevésnek érzem, de majd még meglátom, hogy kitartok e mellette.
Ezeket a termékeket használom napi szinten, hogy szinten tartsam a bőröm állapotát.

Most pedig jöhetnek a nagyágyúk, amik a tényleges pattanás eltávolítást végzik. Ezeket ritkábban használom, van, amit 2 naponta, van, amit hetente attól függően, hogy mit kíván meg a helyzet, de semmiképp sem naponta, mert az nagyon megterhelné a bőröm.

Legnagyobb szerelmem most egy házi készítésű teafás szappancsoda. Az egyik ismerősöm készíti otthon, többfélét is, de én egyelőre csak ezt az egyfélét használom, később szeretném kipróbálni a többit is. A teafa nyugtatja a gyulladt bőrt, a szappan formulája pedig enyhén szárít, de nem annyira, mint egy hagyományos szappan. Kellemes az illata és nagyon frissnek érzem utána a bőröm és tisztának. Most 2 naponta használom, de ha javul a helyzet szeretném kicsit azért ritkítani a használatát, mert úgy gondolom, az sem tesz jót a bőrnek hosszú távon, ha túl sokféle kemikáliával bombázom, természetes anyagok ide vagy oda.

Sokat segít még a Himalaya Herbals Neem-es arcmaszkja és arcradírja.
Az arcradírt 3-4 naponta használom. A kis szemcsék egy krémszerű anyagban vannak, ami kellemesen hidratál is kicsit. A szemcsék nagyjából közepes méretűek, így kellően tisztítanak, de nem durva a bőrömnek. Ez elsősorban a mitesszereken segít.

wp_20141221_007.jpg


A maszkot maximum kétszer használom egy héten, mert rettenetesen szárít, cserébe viszont nagyon hatásos. Kicsit agyagos, iszapos állaga és illata van, ami nekem kellemes, de tudom, hogy sokan nem szeretik. Fél óra alatt csodákat tesz az arcommal, esküszöm, ahogy lemosom, egyből látszik a hatása. A bőröm sokkal puhább lesz, és a pattanások gyorsan és látványosan csökkenni kezdenek. A maszk halvány zöldre szárad, de a kis mitesszerek helyén sötétzöld marad, így látszik is, hogy mennyi szennyeződést és olajat szívott ki a bőrből. Azért egy jó hidratáló elkél a használatához, próbáltam nélküle, de nem lett szép az eredmény. Utána mindig át kell törölnöm az arcom tonikkal vagy micellás vízzel, mert bármennyire próbálom alaposan lemosni érzem, hogy nem jött le egészen az arcomról, és a zöld színű vatta is ezt bizonyítja.

Ehhez a meséhez hozzá tartozik, hogy nekem normál-kombinált bőröm van, ami az arcomon és az államon zsírosodásra hajlamos.Ezek a termékek tehát az ehhez hasonló bőr típuson működnek, egy száraz bőrnek ez már valószínűleg sok lenne.

Én ezekkel kezelem az arcom vészterhes időkben.
Nektek van valami tuti tippetek? :)

 

Bisous: A

 

(A képeket én készítettem, elnézést a becsillanó lámpafényért, de ilyen vacak, szürke időben máshogy nem tudtam megoldani.)